ازدواج موقت

ساخت وبلاگ

ازدواج موقت یکی از عقاید ضروری شیعه است و روایات در این باب آن قدر فراوان است که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. به عنوان مثال روایات مفسر سوره مومنون آیه ۵ و ۶.

قال أمیر المؤمنین (علیه السلام): تحل الفروج بثلاثة وجوه: نکاح بمیراث و نکاح بلا میراث و نکاح بملک یمین. تفسیر المیزان

یعنی نکاح در سه حالت حلال است: نکاح با ارث(ازدواج دائم) و نکاح بدون ارث (ازدواج موقت) و نکاح با کنیز( که مربوط به دوران گذشته میباشد و امروزه وجود خارجی ندارد و بدون داشتن اطلاعات تاریخی، ورود در نکاح نوع سوم شبهات فراونی ایجاد می کند)

الغرض این که ازدواج موقت جزو اعتقادات شیعه است و رسول اکرم صلی الله علیه و آله حلال بودنش را اعلام کرده است ولی ثانی پس از مرگ رسول اکرم صلی الله علیه و اله  بر  بالای منبر آن حضرت قرار گرفت گفت من‌بر خلاف رسول خدا ص آن را حرام می کنم. امیرالمومنین علی علیه السلام در این باره می فرماید اگر او آن را حرام نمیکرد هیچ کسی جز شقی زنا نمی کرد.

به همین دلیل است که هر کس به ۶ چیز اقرار کند شیعه است از جمله حلال بودن متعه! زیرا نشان از تبعیت وی از امیرالمومنین علی علیه السلام و ایضا تبری وی از طاغوت دارد.

کسانی که در بیان این حکم قطعی اسلام تردید یا تشکیک می کنند حقایق جنسی و اجتماعی فراوانی را نادیده می گیرند و سعی در توجیه روایات ازدواج موقت می کنند. یا این که گمان می کنند همه باید صیغه کنند و می ترسند که مبادا کسی به آن ها پیشنهادی در این مورد بدهد یا سوالی کند که وی از شرم و حیا نتواند پاسخ دهد!

اما ازدواج موقت با ازدواج دائم هیچ تفاوتی ندارد جز در زمان. یکی موقتی و زمان دار است و دیگری دائمی است و با مرگ پایان می پذیرد. و اگر ازدواج دائم خوب است چرا ازدواج موقت زشت و بی حیایی باشد؟ آیا در حلال هم باید خجالت کشید؟

نکنه مهم این است که لازم نیست هر شخصی مرتکب ازدواج موقت‌گردد. بلکه این امر در اسلام برای موارد خاص تجویز شده است.

روایاتی در این معنا هم صادر شده است که بنده نتوانستم مراجعه کنم.

اگر بنا باشد کسی که ضعیفترین روایات را مورد استناد قرار می دهد این دسته روایات را که خیلی هم‌ زیادند، رد کند و عمل ۱۴۰۰ ساله راویان حدیث را زیر سوال ببرد چه فرقی بین ما و اهل سنت خواهد بود که آن ها نیز روایات را کلا ترک می کنند یا مورد توجه قرار نمی دهند یا کمتر اهمیت می دهند.

همین روایتی که فوقا عرض کردم به حد کافی واضح و روشن است که حلال بودن ازدواج موقت را اثبات کند.

و اگر شیعه ای ازدواج موقت را مورد خدشه قرار می دهد، دچار سطحی نگری است و گمان می کند که این کار بی حیایی است یا این که گمان می کند این کار ضروری است و دز نتیجه به دنبال رد آن می گردد.

در هر صورت روایات و عمل راویان در این زمینه مجزی است.

الثقلین-مسائل توحیدی...
ما را در سایت الثقلین-مسائل توحیدی دنبال می کنید

برچسب : ازدواج موقت,ازدواج موقت تهران,ازدواج موقت تلگرام, نویسنده : aalthaghalain9 بازدید : 27 تاريخ : چهارشنبه 1 دی 1395 ساعت: 6:24