نقد بر استاد بیابانی اسکویی

ساخت وبلاگ

نقدی بر استاد بیابانی

مطلبی از معاد ایشان نقل نمودیم که نیازمند تامل بود.

ایشان با وجود آن که توانسته اند مطالب خویش را با نظم و ترتیب جالبی بیان کرده و احادیث زیبایی را انتقال دهند اما نقدهایی جدی بر ایشان وارد است که ان شاء الله در آینده بیان خواهد شد.

اشاره: آیا میتوان ترتیب خلقت آب و علم و قدرت را به گونه ای که ایشان مطرح نموده اند قبول کرد؟ آیا میتوان چنین استباط نمود که علم و قدرت در آب نمود یافته و سپس موجودات زنده و حیات از آب پدید آمده است؟ به نظر می رسد ایشان در این مبحث به روش فلاسفه پیش رفته و با تکیه بر عقل خویش در چیزی نظر داده اند که از وادی مستقلات عقلیه محسوب نمی شودو باید در آن وادی کاملا روایی پیش رفت.

ترتیب خلقت اسمای حسنا  در روایات به گونه ای متفاوت بیان شده است. 

در اصول کافی باب حدوث اسماء چنین آمده است:

خداوند اسم نامحدودی آفرید و آن را کلمه تامه ای بر ۴ جزء قرار داد. سه جزء آن را آشکار کرد زیرا مخلوقات به آنها نیاز داشتند آن که ظاهر است هو الله تبارک و تعالی . سپس برای هر یک از اسم های سه گانه اش چهار رکن قرار داد که می شود ۱۲ اسم. سپس برای هر رکنی ۳۰ اسم آفرید که فعل منسوب به آن ها باشند...

اما اشاره ای ندیدم که نشان دهد علم و قدرت آن چنان که استاد بیابانی گفته اند در آب نمود یابند و حیات پدید آید...

باوتشکر از سایر اساتید 

والسلام علینا و علی عباد الله الصالحین

الثقلین-مسائل توحیدی...
ما را در سایت الثقلین-مسائل توحیدی دنبال می کنید

برچسب : نقد استاد رائفی پور,نقد استاد,نقد استاد رایفی پور,نقد استاد شهریار,نقد استاد دانشمند,نقد استاد خدادادی,نقد استاد مطهری,نقد استاد طاهرزاده,نقد استاد بزرگ, نویسنده : aalthaghalain9 بازدید : 33 تاريخ : شنبه 20 آذر 1395 ساعت: 22:44